Monday, September 22, 2008

updates! updates!!

aktiviti di kl..ngeh ngeh..tapi malangnye tqa!! fiena!! atashi lupa nak bawak camera masa kite iftar sama2 hari tu!!! gomenasai!!!..next time kite makan kite amik gambar okeh??
blogger-emoticon.blogspot.com

orait..mula dari hari pertama..iaitu

Rabu, 17 September 2008/17 Ramadhan 1429

atashi bertolak dari umah tepat kul 4:07pm [mengikut jam kereta] dan berusaha menahan lapar dan dahaga sepanjang perjalanan ke kl..dan akhirnya terpacak di BHP Phileo Damansara pada pukul 6:17pm..hehe..

seterusnya menjemput tqa dan fiena dan meneruskan perjalanan ke destinasi Iftar iaitu 1 utama..[atashi sudah buli org untuk booking di Johnny's di situ..hehehe lagi..]..sesampai sahaja di 1 utama..parking..dan seterusnya bertemu dengan mangsa buli tersebut..agaknye sebab kene buli die kene selsema hari ni..tapi takper..ribuan terima kasih kerana tolong booking untuk atashi kerana atashi tahu atashi memang akan sampai lambat..setelah mengorder makan seperti orang yang dah tak makan seminggu..lepak menunggu waktu berbuka..sebab nak berjalan pun dan x sempat..catch-up catch-up lagi..biasalah..dah lama x jumpa..tapi dengan mangsa buli tadik tatau nak catch up aper sbb dah 8 tahun x jumpa..byk sgt nak tanya..tanya semua kang mcm busybody plak..haha..

makan time..ohh..guess who kat meja sebelah kitorg?? waheeda n akhil khay okeh..with another two girls..oh well..itu bisness mereka..jadi tiada komen di situ..melainkan si mangsa buli tadi berasa kesal kerana bukan dia yang waheeda pilih..

setelah puas makan..dan mangsa buli meminta diri..kami menjelajah sebahagian kecil 1 utama itu..misi atashi adalah untuk membeli earrings silver yang comel-comel sebab dah lama telinga atashi ni tak berhias..tak letak nanti rugi duit pierce telinga tahun lepas..haha..hasilnye...


malam itu jugak atashi pakai..hehehe..walopun sudah hampir menangis kerana earring itu tidak jumpa jalan tembus..huhu..pedih okeh!! [hmm..kalo pierce lagi ok gak kan?? kasi cukup 3..huhh..tp bila pierce tua-tua nih sgt sakit..pastu macam lambat baik..huhu..i do dread the idea of piercing again even though i do have the urge to..ah..sangat mengada..]
blogger-emoticon.blogspot.com


Khamis 18 September 2008 / 18 Ramadhan 1429

pepagi lagi atashi dah menghantar fiena ke phileo damansara dan seterusnya menunggu hidayah-san di hadapan bangunan HP..hidayah-san terperangkap dalam kesesakan lalulintas dari shah alam..jadi atashi mengambil kesempatan untuk tidur sebentar di dalam kereta..kul 9:15 baru bertolak ke Putrajaya..hari ni hari bersejarah dalam karier atashi di mana atashi telah menjalani temuduga tapisan keselamatan halus..ini adalah untuk confirmation..harap-harapnye atashi lepas lah..oh ye..thank you hidayah-san for being my personal referee..and oh..i was interviewed for almost about 40 minutes..tp hidayah-san kene 10 minutes jer??

ah tetapi memang sgt penat di situ..parking sumenye penuh..dan kami berjalan sgt jauh di tengah panas..kesian hidayah-san sebab dia puasa..haihh..please take note yer Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan..sediakanlah parking untuk yg akan menghadiri temuduga or apa-apa urusan lain di situ..walaupun ada park and ride..bukannya kami tahu selang masa di situ..tengok bus stop pun kosong jer..aa..lagi satu..atashi cadangkan..untuk setiap parcel tu..buatla 2-3 pintu masuk..sebab kawasannya terlalu luas!!..kalo ada perkhidmatan buggy takpe lah..ni nak menapak sejauh-jauh itu..sudahla parking pun dah jauh..taman yang cantik tidaklah menyejukkan hati sangat di hari yang panas tahu?? lagi panas hati ader..daripada buat taman baik buat tempat parking!
blogger-emoticon.blogspot.com

lepas kepanasan di Putrajaya..pulang semula menghantar hidayah-san ke Damansara..dan atashi pun masuk ofis di sana..[ye..atashi memang muka tak malu..] x jumpa bos pun..hai-hai je..haha..bos kelihatan sibuk nampaknyer..gi sana tumpang pc nak siapkan laporan untuk hantar ke SUK je..huhuhu..oh..lepas tu dapat buah tangan dari colleague di situ..banyak tul..clear stock ke aper..

memang xder plan selepas itu..balik rumah..tido..tido..tido..dan tido sampai lebam..

Jumaat 19 September 2008 /19 Ramadhan 1429

hari ni mengikut plannyer berbuka dengan cik adik atashi..tetapi sgt malas hari ni..jadi telah meneruskan peniduran sehingga tengah hari..telah berjanji dengan fiena untuk menghantar kunci dan dirinya ke interview di kelana jaya..tetapi atashi telah melambatkan die..ampun fiena!!! forgive me!!..memang atashi lambat hari tu...kemudian telah sesat larat di federal highway..haha..kemudian sesat larat lagi di dataran glomac..adeh..adeh..tapi akhirnya ketemu juga dengan Bank Rakyat yang menjadi landmark utama tempat tersebut..
blogger-emoticon.blogspot.com

kemudian terus ke rumah cik adik yang telah memberitahu supaya berjumpa di rumahnya sebelum kul 4pm..atashi telah berada di situ sejak kul 3:40 tapi btg hidungnya tiada..atashi call pun tak angkat...rupa-rupanya dia atas motor pulang dari klang..sape suh tak bitau awal-awal?? amek ko..18 misscall..tros ting tong henset ko..
blogger-emoticon.blogspot.com

setelah tibanya die..atashi membulinya supaya drive keta atashi dan membawa atashi ke lorong haji taib..opss..jangan salah sangka ye..atashi mau pegi itu kedai Bake with Yen!..sangat best itu kedai..macam-macam ada..harapnye dapat ke situ lagi sebab hari ni mcm rushing-rushing..nak gi berbuka di sunway pyramid [wah..sgt seronok ketika ini..]

ini cik adik atashi..hehe..sangat serius memandu..jalan jammed! [seb baik atashi suh die drive..haha!]atashi pula sedang syok-syok amek gambar sendirik!atashi lagi...bersama mereka..rakan-rakan cik adik atashi..
oh sudah lupa nama sumenye..gomen ne..oh..ingat rahman je..sbb die kiut..
blogger-emoticon.blogspot.com
haha..yang lain jangan marah ok!

dialog kami..
mereka : shidee..ni sape ni..[hehe..atashi sedang menyengih di sini..]..awek?
cik adik : ni senior aku..
mereka : senior??? [dengan muka tidak percaya..serius!! atashi x tipu!]
atashi : seriusla..aku kakak! [dengan muka yang masih menyengih]
mereka : umur berapa???
atashi : 25..
mereka : apasal nampak...muda sangat???
atashi : hehe..

jadi pointnyer di situ..atashi dengan tidak malunye mahu mengaku bahawa atashi awet muda..
blogger-emoticon.blogspot.com
jangan jeles!!!!

ohh..iftar bersama cik adik tidak berakhir di situ..selepas habis iftar bersama budak-budak kecik tu..atashi membuli cik adik supaya membawa atashi ke sunway pyramid..[sbb tadi die bagi harapan palsu..kata nak iftar kat sunway pyramid..tapi sebenarnya kat restoran seri bidara kat sebelah sunway pyramid tuh..huhh]..dan di sana membulinya berjalan-jalan lagi..kemudian tengok movie! haha..akhirnya tercapai juga hasrat atashi untuk menonton midnite movie setelah beberapa lama..[oh sungguh xde life rupanya atashi sejak akhir-akhir ini..]..sian cik adik tertido sambil tgk wayang..maaf ya! atashi tetap mahu ditemani!
blogger-emoticon.blogspot.com

setelah itu..atashi gatal pulak nak bersahur dengan insan-insan istimewa ini...[cewah..] ini kene post lain..sebab spesel sket..ahaks..

2 comments:

Anonymous said...

bdak Rahman itu seperti pernah ku lihat di HP.. hahahahaha...

nisya-chan said...

ah memang hidayah-san! dia ckp dia satu floor dgn ko! pastu die x caya gile-gile ko sebaya dengan aku..hahaha